-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3794 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

چگونه مي توان دربرخورد با مسائل جامعه ازگزند تصديقها وتكذيبهاي بي جا درامان بود؟

حضرت امام خميني (ره) دراربعين حديث(حديث 32 ) مردم رادو طائفه دانند كه يايقين ، آنها رابه جايي رسانده كه تمام اسباب ظاهري را مسخر اراده حق تعالي دانند وازغير حق چيزي رانمي بينند ونمي خواهند وبه حقيقت او ايمان آورده اندوقل اللهم مالك الملك توتي الملك من تشاء وتنزع الملك ممن تشاء، را باور نمودند ، اينان داراي قلب الهي شده ورضاي مردم وسخط آنها راچيزي ندانند وجز رضاي حق طالب نباشند ، پس ديدگان خود را ازمردم وعطيات آنها ودنياي آنها ببندند؛ وطائفه دوم آنها هستند كه ازحق بي خبرند ، يا اگر خبر دارند خبري ناقص وايمان غير كامل است ، اينان رضايت مخلوق راميطلبند وگاه كارشان به جاييمي رسد كه رضايت مخلوقي ضعيف راجلب كرده واسباب سخط وغضب خداوند رافراهم مي كنند.

چنانچه موافقت بااهل معصيت مي كنند يا تصديق وتكذيب بي مورد كنيم، چنانچه درمضمون عبارت حضرت امام خميني (ره) روشن شد ، اگر بخواهيم ازتصديق ياتكذيب بي مورد نجات پيدا كنيم، بايد ازاهلطائفه اولشدو يقين واعتقاد قلبي به باورها پيدا نمود وراه تقواي الهي را طي نمود وديگر ازمواضع تهمتاجتناب نمود وخود رادربرابربرداشت اجتماع مسؤول دانست ودرجهت رفع تهمت وكذب تلاش نمود وبراي آنكه انسان خود دچار خطاي درقضاوت نباشد نيز علاج حقيقي تقواي الهي است .

چنانكه قرآن كريم مي فرمايد : ان تتقواالله يجعل لكم فرقانا كه يكاحتمال درفرقان قدرت تشخيص حق وباطل است، اگر انسان حق راحق وباطل راباطل تشخيص دهد ديگر مبتلابه تصديق وتكذيب بي مورد نمي شود ، البته تقوا مفهومي عام است كه يكي ازمصاديق آن پرهيز ازجهالت وبي خبري است كه ملازم باكسب علم ودانش وداشتن مطالعات وتحقيقات لازم مي باشد، كه خداي مهربان به واسطه آن نور معرفت رادردل انسان مي تاباند العلم نور يقذفهالله في قلب من يشاء خوبست دراين زمينه هم به حديث 32 اربعين حديث امام (ره) وهم تفسير آيه مذبور مراجعه كنيد .





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.